Dinsdag 23 juni 2015

Ok, eerlijk toegegeven, toen ik vanmorgen opstond waren mijn benen best wel iets aan de stijve kant! Deze dinsdag us maar rustig opgestart, buikspieren getraind (heb hier een weddenschap over lopen, en iedere dat dat ik de buikspiertraining oversla gaat er 2 euro in de pot, wat behoorlijk kan oplopen als je een paar dagen overslaat :-)).

Na een uurtje op internet te hebben doorgebracht, toch de schoenen maar aangetrokken en op pad gegaan. Voordat ik naar Oostenrijk ging, had ik een planning gemaakt waarin ik vandaag 35km zou moeten lopen in een tempo van minimaal 7.5km per uur gemiddeld.

Dat laatste moest wel haalbaar zijn, maar 35km met de wetenschap dat ik gisteren behoorlijk leeg was na 30km leek me wel wat optimistisch, dus dit heb ik vooraf al bijgesteld naar 32km, ook nog altijd een leuke afstand….

Het eerste stuk bestond uit de klim die ik zondagavond ook al gemaakt had als testloopje.

Vandaag echter wel wat rustiger gestart, met bewust wat stukjes wandelen ertussen, zodat 32km wel gehaald zou worden.

Na ongeveer 7km pittig te hebben geklommen, had de ontwerper van de Alpen miljoenen jaren geleden waarschijnlijk al bedacht dat iemand die zo eigenwijs was dat hij 7km stijl de berg op ging lopen, maar eens extra hard aangepakt moest worden. Wat volgde was een stukje van zo’n 3km waar de afstand naar boven gevoelsmatig net zo ver was als naar voren. In de winter gebruiken ze deze helling ook als skipiste pffff.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maar ok, ik wist dat het meest stijle deel na 10.5km voorbij zou zijn en dat het daarna wat lekkerder zou lopen.

Ik passeerde de Alpenhütte op de top van de Tulfener Alm (een verwijzing naar Tulfes denk ik) , en liep nog een paar kilometer door over rotsachtige paden waar het afwisselend omhoog en omlaag ging. Nu was ik ongeveer op de helft van mijn tocht!

Tijd om de berg weer af te rennen dus! Onderweg nog wel even heerlijk wat gegeten en gedronken op bij de Hütte, en daarna in redelijk tempo de berg weer af!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Uiteraard kwam ik familie van mijn vriendinnen van gisteren weer tegen op de terugweg, dus ook deze dame moest even op de foto….

Eenmaal terug in Tulfes leek het er op dat mijn benen minder slecht waren dan gisteren, en dat terwijl ik vandaag toch echt ruim 32km had gelopen, en ook nog eens meer hoogtemeters in de benen had. Dat is dus een goed teken!

Die middag uitgebreid boodschappen gedaan in de plaatselijke supermarkt, nog even genoten van het mooie weer op het balkon, en wederom op tijd naar bed om morgen maar weer fit te starten!